måndag 13 januari 2014

Ovälkommen kyla

Jag har klagat länge och väl på detta sunkiga väder som har varit, med regn och is och mörker. Men nu när snön väl kom hit vill jag desperat ha tillbaka det sunkiga vädret! Jag fryser konstant, bilen jävlas med en massa smågrejer som att vägra larma av så jag får "bryta mig in" i min egen bil mitt i stan. Kul att stoppa in hunden i bakluckan och hoppa in i en bil som står och tjuter för glatta livet.. Och när jag kommer hem funkar det såklart att larma på/av hur bra som helst. Doh! Och flera gånger har bakluckan omöjligt gått att öppna, fick en av de gångerna vicka ned ett baksäte för att få in och ut min käre Nalle... Sådana där småsaker som man liksom aldrig behöver bry sig om när snön och kylan är frånvarande!

Nu ska jag alltså ta med mig Nalle ut i kylan och hoppas på att det töar SNART så jag slipper frysa! Och snart flyttar vi ju dessutom och då vill jag då ha det lite varmare!

Men självklart gillar jag ljuset snön ger och det är väldigt vackert under soliga dagar. För att avsluta inlägget lite positivt i alla fall :)

2 kommentarer:

  1. Positiva tankar, kära du ;)

    Fick du mailet då ellerrrrrr????????????????

    SvaraRadera