lördag 1 februari 2014

Självkänsla

Idag insåg jag hur viktig denna nyfunna självkänsla är för mig. Av respekt för personen som gav mig en stark smäll idag tänker jag inte skriva vem eller vad som hänt, utan fokusera på mig istället.

Jag blev heligt förbannad, ledsen och hade faktiskt bra lust att skita i allt. Denna människa känner ju inte mig, så denne vet inte vad jag har bakom mig eller hur jag reagerar på dessa saker. Men det jag kan säga är att jag idag insåg att jag kommit långt. Jag reagerade med ett "Ok" och tog sedan upp problemet med en person jag vet att jag inte skulle bli helt rabiat på.

Det självkänslan har gjort för mig i det här fallet är att kunna ta ett steg bakåt, se att jag inte gjort ett skit fel och faktiskt låta detta stå för den andra parten. Hade detta hänt för ett år sedan hade jag tagit på mig allt och troligtvis ringt min chef och sagt upp mig. Plus att jag troligtvis legat i panikattacker resten av helgen. Men det gör jag inte nu, och det är enormt skönt!

Jag har insett att jag bara kan styra över mig själv, vad andra säger och gör ska dem stå för - det är inte mitt jobb att hålla alla nöjda och glada.

Så, det var min stora vinst idag. Självkänsla och självrespekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar