torsdag 7 juni 2012

Rätt umgänges-krets gör mycket

Energitjuvar har vi alla i våra liv, det finns nästan alltid minst en. Sen finns det även de personerna som man bara har kvar i sitt liv för att det är lättast så.



Idag gjorde jag något som är stort för mig. Jag avslutade en relation till en bekant, den relationen gjorde att jag mådde dåligt. Med lite hjälp och stöd från min trogne vapendragare så vågade jag säga ifrån. Nu känns det mycket bättre och jag har tagit ett steg mot att våga säga nej i större utsträckning.

Men då till frågan, kan man vara för snäll?  Ja det tror jag att man kan vara, man kan vara för snäll mot andra. Gränsen går när du börjar bry dig mer andra än om dig själv, när du är rädd för att någon annan ska bli sårad men istället så mår du själv dåligt. Att ta hänsyn till andra är nog bra, men det viktigaste är att se till dig själv i första hand. Om någon i din närhet får dig att må dåligt, kasta ut den människan ur ditt liv (om det går) och känn hur du får kontroll över ditt eget liv!

Du är den viktigaste personen i ditt liv! Ta hand om dig själv och glöm aldrig att du inte behöver energitjuvar i ditt liv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar