onsdag 4 december 2013

LCHF-paus

Ja det är så det känns just nu. Jag har varken viljan eller disciplinen att skippa pepparkakor, lussebullar, knäck och julmust denna månad. Det är liksom en månad per år, och jag råkar älska den här högtiden! Om jag lägger på mig lite extra så får det bli så, men jag ska försöka äta relativt bra iallafall, och pasta, ris och potatis är inget jag tänkt börja äta igen - risgrynsgröt undantaget. Kosten lär mer likna paleo-kost i kombination med julgodis ;)

Men ja, efter nyår lovar och svär jag att återgå till mat som får mig att må som bäst!

1 kommentar:

  1. Äh, inte ska man ha dåligt samvete för ett beslut man gjort i sina sinnens fulla bruk. Om man däremot mular pizza för att man "inte har nåt hemma" så är det en annan grej (som det nästan blev för oss igår).
    Jag har också tänkt skippa LCHF i jul. SÅ mycket älskar jag inte LCHF att jag inte kan må lite dåligt i utbyte mot lussekatter och godis ;)

    SvaraRadera