onsdag 12 mars 2014

Ett mål uppnått

Sedan jag var hos sjukgymnasten med mitt knä ar jag älskat att köra benspark. Eller, där ljög jag för i början gjorde det ont och var obehagligt, men jätte bra för mina knän. Jag körde på och var envis. Jag började på 15 kilo när jag hade problem. Det var ca ett år sedan nu.

Idag körde jag all in. Ingen PWO, bara lagom med mat före, och en promenad direkt före. Jag värmde upp på 50 kilo, standardvikt för mig. Sen blev det 70 kilo, följt av 100 kilo. Sen körde jag på 120, vilket då var personbästa för mig (tidigare var 115 kilo). Det gick bra, fixade kanske 5 repetitioner.

Men sedan blev jag kaxig, fick tillbaka lite av min tidigare glöd och orsaken till att jag älskar att träna ben. "Jag borde ju fixa en på 130 kilo". Sagt och gjort. Fullt magasin och grym inställning. 4 repetitioner senare har jag alltså ett nytt personbästa på 4 reps på 130 kilo.

Mitt mål har varit att klara fullt magasin. Nu är det gjort, med råge dessutom. Fan vad bra!!

Dags för ett nytt mål då: 10 reps på 130 kilo.  Ready, set, GO!

1 kommentar: