onsdag 21 maj 2014

24 år ung

Idag blev jag 24 år. Bara ett år kvar till åldern då jag sa att jag ska skaffa barn när jag var yngre. "25 är väl en bra ålder, då har man koll på allt". Har jag koll på allt? Nej, och jag tror inte att det sker inom ett år heller. Jag hoppas få ett annat jobb/större tjänst inom ett år. Jag vill vara mer i balans psykiskt om ett år. Jag vill ha ett redigt sparande om ett år. Och jag vill ha barn om ett år. There, I said it.

Så alltså, ett år med mycket förväntningar och mycket jobb. En del av det i sängkammarn ;) Men nog om det för det vill jag inte dela med alla offentligt. När det blir barn så blir det, och då löser vi det. Så länge njuter jag av vänners barn och deras inte minst sagt roliga föreställningar om verkligheten. En väldigt nära väns dotter på 4 år kallar mig för Istabelle. Hon säger att hon har lika stora muskler som Andreas, och eftersom Andreas har en grön motorcykel är det helt logiskt att jag har en rosa ;) Gullbarn!

Idag har Andreas verkligen förgyllt min dag. Vi började dagen med att lämna Nalle på dagis där han har fått en ny kompis - en rottweiler på 1 år. Dom leker och stojar lite väl intensivt ibland, men det är väl inte underligt ;) Sen drog vi iallafall en sväng intervaller, jag som just varit sjuk fick ta det halvlugnt för att inte hosta upp lungorna. Och sedan efter en dusch hoppade jag ovetande på motorcykeln och Andreas körde norrut. Hela vägen till Höga kustenbron bar det av! Där åt vi god lunch på hotellets restaurang och strosade omkring. MYSIGT! När vi sedan kom hem handlade vi mat, hämtade Nalle och drog ett bra pass på gymmet.

En perfekt födelsedag om ni frågar mig. Födelsedagsfest hade vi i lördags, och den var inte att leka med! Bror kom upp och var med, även om han då däckade i soffan före midnatt. Det skvallrar en hel del om att festen var ganska intensiv ;) Men kul hade vi! Bilder kommer i eget inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar