söndag 21 december 2014

Vänta jag ska bara

Mitt nyårslöfte i år är klart. Jag ska under hela januari hålla mig ifrån Facebook.

Varför? Jo jag är less på att sitta hemma med min stora kärlek och ha Facebook emellan oss. Ska vi laga mat? Vänta jag ska bara kolla klart på videon. Ska vi åka och träna? Vänta jag ska bara läsa klart om den här mamman som skriver ett inlägg om sina åsikter kring något som egentligen inte behöver diskuteras.

Jag är helt enkelt less på all information om allt i världen som jag tydligen borde bry mig om, som borde göra mig gråtfärdig och borde få mig att reflektera. Ibland vill jag bara vara Jag, med min pojkvän i vårt gemensamma liv utan att en video om en bebis som kissar någon i ansiktet hamnar där mitt i vårat liv.

Så därför stänger jag ned mitt facebook-konto nyårsnatten, och det får förbli så minst till 1 februari.

Men världen går ju inte under för det som tur är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar