fredag 15 juni 2012

Energitjuvar

Dagens lilla minus går till personer som är riktiga energitjuvar, som säger en sak men inte håller det. "Jag kommer, jag ska bara...." å sen kommer personen inte ändå av olika anledningar. Fine om det händer en gång, men typ varje gång är inte ok! Det tar energi och tär på självkänslan, varför kan personen inte prioritera mig??



Men jag har även funderat över det där lite, och har kommit fram till att personen tar bara energi från mig så länge jag tillåter det. Alltså ligger det på mitt ansvar att göra något åt detta tjuveri. Att mitt glada humör tvärt vänt sig till en obehaglig känsla i magen och nästan ilska ska inte kunna få hända bara på grund av en enda person.

Jag kör på konfrontations-metoden, och funkar inte det så är det en spark där bak och "hej då" som gäller. Ingen ska få ta ner mig från den bra plats jag är på nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar