onsdag 24 oktober 2012

Min tekniska sida

Ja idag ägnas dagen främst till att skriva klart min tekniska rapport om elförbrukning hemma hos mig. En väldigt intressant uppgift faktiskt där målet liksom är att komma fram till hur vi kan minska elkostnaden varje månad genom att inse vad som drar onödig el. Nu känns det liksom som att jag får användning av kunskaperna jag fått hittills och kan sätta dem i användning! Jippi! :) Det som nästan är roligast är att jag faktiskt får lust att göra liknande utredningar hemma hos andra och ge tips och råd.

Den största väckarklockan för oss var väl egentligen att datorn står och drar precis lika mycket ström om man använder den som när den är i viloläge - sjukt! Trodde faktiskt inte det, så det var en liten väckarklocka när vi tidigare ibland lämnat den i viloläge över natten.

Spännande värre, tycker jag i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar