torsdag 18 oktober 2012

Och nu till något helt annat, eller...?

Efter några väldigt djupa psykologiska inlägg så tycker jag att det är dags att tagga ned lite och prata om något helt annat för en dag. Träning!

Efter några dagars vila från gymmet åkte jag dit igår. Då det inte gått så strålande på senaste tiden och motivationen var låg förväntade jag mig ingenting. Men i samma sekund som jag slängde upp gymdörren och steg in i lokalen kände jag att min inre gudinna vaknade till liv. Och nu pratar jag inte om någon gudinna med vit klänning och oskyldiga blå ögon. Nej jag pratar om gudinnan inlindad i kedjor och läder med crazy hår och med helt galet starka muskler. Jag lät henne ta över mig och jag kände mig både stark och jävligt sexig på samma gång. Och det var det bästa rygg-passet jag kört på evigheter!!! Älskar att träna rygg nu! Det var inget mesande med att "Jag orkar kanske bara 25 kg i latsdrag... så jag kör på det" utan det var mer "Men självklart klarar jag 40 kg! Lätt!"

Jag började sen fundera lite på träningens påverkan av hur jag mår. Träning är ju rena lyckopillret när det går som man vill! Så ja, sådana här träningspass ska det bli fler av. Har börjat en liten lista på mål med träningen - första målet är att på en månad lära mig att göra två riktiga armhävningar - på tå alltså. Och så ska jag kunna köra plankan 1 minut i sträck. Tycker det var rimligt att kunna nå inom en månad :) Så nu, fullt fokus och gasen i botten! :D

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar