lördag 9 februari 2013

Energi och underskott

Fixade just en app där jag knappade in vad jag ätit och ungefär vad jag kommer äta idag. 1000 kcal landade det på. HELT oacceptabelt, speciellt en dag jag tränar! Usch vad usel jag är på att äta nog mycket. Skärpning!

Ska nog fortsätta använda appen tills jag kommer upp i minst 2000 kcal, för mindre än det är ju inte bra alls! Jag är ju faktiskt inte ute efter att rasa i vikt, här byggs det ju och det ska jag fortsätta med! Borde enligt uträkningar ligga på 2464 kcal per dag när jag tränar så mycket som jag gör. Att då ligga 1400 kcal i underskott är ju insane!

Hur ska jag fixa det här då? Jo! Frukosten måste hamna tidigare på dan så jag orkar en normal lunch. Mellanmål måste jag bli bättre på och protein kan jag dricka en extra gång per dag. Så ja! Då kör vi på det och ser vad resultatet blir :)

Måste ju dock få säga att procenten protein av det jag ätit är bra. Ligger på strax över 1g/kg kroppsvikt, och för en som äter jävligt dåligt så är det ju itne helt fel. Vill ju komma upp i 2g/kg, men då måste jag ju också äta mer ;) Allt hänger ihop helt enkelt!

Jag tror att jag äter mindre för att jag de senaste dagarna haft ren och skär ångest över att jag är fet. Vilket jag idag insåg var helt galet! Jag är absolut inte smalast i världen, jag är normal helt enkelt! Jag ska börja igen med att ha lite naken-tid framför spegeln och boosta mig själv med komplimanger och pepp, istället för att snabbspegla mig och bara trycka ner mig själv. Helt värdelöst är det senare, det påverkar hela mitt humör negativt och jag blir så innesluten. Va fan, det påverkar ju till och med mitt sexliv - och där går gränsen! :P

Saker jag ska säga till mig själv varje morgon innan jag klär mig för dagen, och även när jag byter om på gymmet:
  • Jag är snygg
  • Min kropp är vacker och sexig
  • Jag är smal
  • Jag är underbar
Sen kommer jag även boosta med mer affirmationer för att stärka självförtroendet och självkänslan lite. Har ju faktiskt blivit kallad på intervju på IKEA om ca en vecka. NERVÖÖÖÖS! Men glad :) Ska bara inse att jag är värd jobbet och inte är sämst av alla. :)

Snygg-jag



2 kommentarer:

  1. Men gud Isabelle, inte får du trycka ner dig själv sådär! Och va kul med jobbintervju! Ska hålla tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag hade ju som tänkt sluta med det :P Och tack!

      Radera