fredag 22 mars 2013

Min bön till en högre makt

Jag vet inte vem jag ber till. Gud, universum, Svartängeln Lucifer eller annan. Men here it goes i alla fall.

Snälla, vi behöver inga fler prövningar. Vi gör vårt bästa varje dag, även om vi inte är perfekta. Jag ber inte om att få glida fram i livet, jag ber bara om lite mindre motstånd att jobba emot. Jag vet att jag ibland får snålskjutsar och livet är inte alltid svårt, men just nu är motståndet för stort, jag orkar inte trycka på mer nu. Lätta på trycket lite så jag orkar fortsätta framåt. Om du prövar vår uthållighet så tycker jag att vi har visat att vi inte ger upp, så nu tycker jag att det är dags att vi får återhämta oss i lugn och ro. Inga katastrofer, inga stora motgångar, bara ett normalt liv med små motgångar och små framgångar. Jag vill ha två steg fram och ett bak, inte tvärt om.

Jag vet att vad som än kastas mot mig så kan jag klara av det, det är inte fråga om det. Jag kämpar vidare varje dag, jag lär mig och gör mitt bästa för att pussla ihop mig själv efter varje fall. Jag försöker vara en så bra människa som möjligt, en sådan människa som andra kan se upp till. Men när motgångarna överskuggar framgångarna, då är det svårt att vara en mönster-människa.

Så snälla, låt både mig och Andreas få det lite lättare nu. Ge oss chansen att komma upp på fötter igen, ge oss chansen att stå stadigt innan vi blir nedsparkade igen. Vi förtjänar båda att få ha det bra ett tag. Vi ger inte upp, nej aldrig, men vi vill ha lite hjälp på traven nu. Snälla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar