måndag 28 oktober 2013

Att hålla huvudet högt

Idag skrev jag en tenta. Det gick ganska dåligt. Varför? Jag är mindre bra på att räkna. Det är vad jag faller på nästan varje gång!  Hittills har jag mest bara blivit arg på mig själv, "hur trög och dum är jag egentligen?" har jag ofta frågat mig. Men idag kände jag ett lugn, efter den första ilskan. Jag har svårt med matematik, matematikdyslexi ungefär. Jag ser vad det står men jag fattar inte hur det hör ihop med något.

Nu ska jag göra så att jag lugnar mig i plugget och fokuserar på att fixa matematikkurserna först och främst. Allt annat får faktiskt vänta för det funkar inte om jag inte kan räkna. Det var en skön känsla att bestämma mig och acceptera mina svagheter. Alla är bra på olika, jag är bra på att skriva, reflektera och diskutera. Formler och regler är inte min starka sida. Men folk har väl tämjt vilda djur förr, då ska det väl gå med mig också!

Hoppas ni har en bra vecka alla jag känner och även ni jag inte känner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar