fredag 11 oktober 2013

Gymresultat

Ska sammanställa lite av det jag lyckats uppnå det senaste året :) Har ju haft mitt gymkort snart 1 år. Siffran inom parentes är vad jag startade med för ett år sedan.

Bicepscurl (hantlar): 9 kg (4 kg)        Ökning 125 %
Benspark: 80 kg (15 kg)                  Ökning 433,33 %
Bencurl: 65 kg (25 kg)                     Ökning 160 % 
Triceps pushdown: 15 kg (5 kg)       Ökning 200 %
Enarmsrodd hantel: 12,5 kg (7 kg)   Ökning 78,57 %
Latsdrag maskin: 40 kg (15 kg)        Ökning 166,67 %

Det var de övningar jag med säkerhet kan säga att jag vet var jag började och var jag är nu. Enda övningen som inte ökat med mer än 100% är enarmsrodden, och den började jag relativt nyligt med.

Vad har jag då bråkat med under den här perioden? 

  1. Mitt knä behövde lång rehabilitering vilket gjorde att jag  fick bromsa all benträning väldigt länge. Jag kan fortfarande inte göra utfall, men det kommer.
  2. En gammal sträckning (sönderslitning) i ryggen har hindrat allt som inkluderar nedre ryggen, därmed är inte marklyft med i listan till exempel. Men även där tränar jag upp det sakta men säkert.
  3. På grund av ovanstående så är jag sned i ryggen och drar lättare upp vänster axel när jag kör biceps, vilket gör att jag inte kan ta för tungt då jag försöker undvika att dra upp axeln och hålla mig rak istället. 
Jag räknar mig fortfarande till kategorin klen och svag, men jag är på väg nu! Tid hos en sjukgymnast ska bokas för ryggen och axeln, och sen ska benböj tränas tränas och åter tränas. I'm on my way, inget kan stoppa mig nu :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar