fredag 11 oktober 2013

Fel vecka i månaden

Vilken vecka är det? Jo, veckan före mens. Får köra på smink bara för att jag ska träna, ser ju ut som en eller annan tonåring annars ;) Just nu verkar mina hormoner ha ett eget liv och löper amok inne i mig! Tur att humöret är stadigt än så länge, men det brukar ändras om några dagar ;)

Jag har kört på en kräm som motverkar akne, och den funkar fint - bara det att den torkar ut huden som en tok. Slutade med den i några dagar för att låta huden komma tillbaka på banan, men då kom ju "veckan-före-mens-finnarna" och tog chansen precis då ;)

Jag ahr även provat L'Oreals (?) CC-cream mot röda toner. Sämst. Den har en konstgjord ton i färgen och man ser liksom lite ut som en fjortis som har alldeles för mycket smink - fast man bara har en anti-redness kräm. Näe, den får minuspoäng. Men just idag fick den ändå ställa upp, för rödfläckig går jag inte ut!

(Det handlar förresten om 2-3 små finnar, men det känns som 100!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar