lördag 19 oktober 2013

Utmaning :)

För er som har lite koll på min panikångest (som mest ter sig som en fobi nu) så vet ni kanske att fylla och krogen inte riktigt är min grej? Men ikväll blir det exponering! Jag hade en dipp i humöret tidigare idag, men det är uppe igen så jag känner mig redo :) Jag ska lita på Andreas och jag ska vara glad, för det finns inget som säger att jag måste bli inåtvänd och stressad.

Jag tänker på det här som jag gör när jag miljötränar Nalle. Han kan först bete sig väldigt otryggt och flänga runt osv. Men när han märker att det inte är någon fara lägger han sig och sover, eller vilar åtminstone. Visst, jag ska inte lägga mig och sova på krogen - då blir jag väl utkastad. Men jag ska erkänna för mig själv att den miljön inte är mer farlig än någon annan. Och jag ska som första steg idag bara stanna kvar och låta känslorna flöda, och acceptera dem. Jag ska ta en alkoholfri drink och titta på folk. Kanske dansa en sväng också, vem vet! För det är ju inget farligt med den miljön, det är bara i mitt huvud det sitter.

Och jag har stöd, både från Andreas och från en annan. Jag har en massa bra "beskyddare" runt mig som alltid finns där. Låter det flummigt? Det är det :) Men jag vet att dom är där, det är allt som betyder något.

Ska jag vara ärlig har jag blivit ganska flummig/andlig på senaste tiden av olika orsaker, och istället för att motarbeta det har jag bestämt mig för att bara ta emot det med öppna armar :) Vi har spöken/andar hemma och jag har folk omkring mig som inte lever mera. What's the big whoop? Ingen idé att övertänka, för vem bryr sig om det är verkligt eller bara fantasi?

Ha en bra lördag allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar