torsdag 10 oktober 2013

Vad är det för dag?

Jo, det är Bradag idag :) Och de flesta av veckans andra dagar också :) Har tänkt sluta bry mig och påverkas av veckans olika dagar, mer än för organisering av plugg och arbete. Vem har egentligen sagt att måndag är sämre än fredag? Jag jobbar ändå både helg och vecka, och pluggar gör jag precis likadant med, så jag borde egentligen inte bry mig. Det tydligaste som markerar helgen här är att det är stökigare på fredag och lördag, folk som är fulla och väsnas när man ska sova.

Men om jag istället ser alla dagar som "Bradag" så slipper någon dag känna sig utanför ;) Jag orgqaniserar ju ändå mitt liv mest efter datum, inte veckodagar. Så idag är det Bradag 10 oktober 2013. Och imorgon Bradag 11 oktober, och så vidare.

Självklart är ju veckodagarnas namn inkörda så djupt och ger en inre bild av veckans uppbyggnad, så jag lär ju ändå säga Måndag och Tisdag, men att mentalt aktivt tänka Bradag hoppas jag kan få mitt humlr att sluta påverkas av vilken dag i veckan det är :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar