fredag 29 november 2013

Tidig julklapp och låg matlust

Jag har i flera veckor nu, sedan jag var magsjuk, inte alls haft någon matlust på morgonen. Min tidigare rutin med LCHF-gröt varje morgon är liksom rubbad, och det är svårt att återinföra den. Jag har så länge jag minns alltid varit dålig på att äta på morgonen. Jag mår illa och är inte alls sugen på någonting. Godis och sådant går bra, men allt matigt är jobbigt.

Eftersom jag ofta antingen ska till jobbet eller gymmet så vill jag få i mig näring före, båda är ju väldigt krävande och att jobba eller träna på tom mage finns inte i min värld. Jag provade jobba på tom mage i söndags fram till lunch, och det var bra tur att jag hade inskolning av en "ny" assistent då, för jag var segare än segast. Hur som helst så slutar det ofta med att jag äter något mindre hälsosamt eller dricker en proteinshake. Inget av det är ultimat till frukost. Så nu är jag less på detta och ska FÖRSÖKA börja äta gröt eller yoghurt varje morgon. Har försökt nu idag, och hälften gick i nu vid 10. Jag klev upp 7 :P Det finns alltså utrymme för förbättring!

Annars idag har jag varit hos sjukgymnasten, det gick bra och det ser lovande ut för mig. Bara fortsätta som förut med någon liten förändring så ska jag nog vara smärtfri snart. Har annars även tänkt använda friskvårdspengen lite och ta mig en massage.

Jag har även beställt hem en tidig julklapp till mig själv, för att fira årets framgångar i gymmet och att jag faktiskt snart varit helt drogfri (innefattar tobak, alkohol och andra droger) i ett år. Det firar jag även med att sätta samma mål för nästa år.

Jag beställde idag hem 2 plagg träningskläder från USA, närmare bestämt från "Flag Nor Fail". 1 linne och 1 par yogabyxor för exakt 506 kr med frakt. De gör sina tryck för hand och därför är alla plagg unika. De säljer dessutom i begränsad upplaga vilket gör att plaggen man köper är väldigt speciella, alla på gymmet har inte samma som du. DESSUTOM är det grymt mycket billigare att beställa från dem (med frakt och allt) än att köpa från Better Bodies eller GASP här i Sverige. Och eftersom typ ALLA har de senast nämnda märkena så kände jag att jag faktiskt vill ha lite mer unika kläder. Kika på det du också om du vill ha unika, ganska billiga, och skitsnygga träningskläder! Jag garanterar att du knappt kommer se en enda person med likadana!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar