måndag 16 december 2013

Svårt att komma igång

Det är samma sak varje måndag. Jag ska in till gymmet för att köra axlar och biceps. Jag sitter hemma.. och sitter hemma... jag lyckas hitta ALLA andra saker som behövs göras, allt från att designa bloggen till att baka kakor. Det sista är väl raka motsatsen till träning.

Varför är det såhär? Ja säg det. Jag tror att det är axlarna som hindrar mig. Det är muskelgruppen som är absolut svagast och därför trögast att träna. Jag har svårt att känna kontakt med musklerna och tar lätt i på helt konstiga sätt. Biceps är ju kul men förbannat jobbigt och tungt.

Detta i kombination tror jag drar ned lusten att åka dit. MEN när jag väl är där är det ju roligt och det känns bra. Samma sak är det ju på tisdagar när jag kör ben, det känns så otroligt jobbigt innan men när jag är där flyger jag på moln (mentalt, absolut inte fysiskt).

Idag kom jag inte alls iväg till gymmet, för när jag väl bestämde mig för att åka kom jag på att jag måste uppdatera mitt kort för att komma in på obemannade tider.... "Belönar" mitt slöa beteende med dubbla pass imorgon istället, då ska jag väl lära mig att fara in i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar