måndag 27 januari 2014

Positivt tänkande

Har läst mycket positiva saker i mina vänners bloggar senaste dagarna. Det gör mig glad! För just nu har jag sååå svårt för att tänka positivt rakt igenom. Jag tänker för mycket "realistiskt". Det finns nämligen en grej som jag vill ska hända, och jag tänker "ja men nu händer det, eller... det kan ju lika gärna inte hända". Och jag vill slå mig själv i skallen med en batong! För självklart händer det inte om jag inte verkligen tror på det.

Man skördar det man sår, och sår jag bara positiva frön så kommer det såklart mestadels vara positiva saker jag får skörda, med reservation för några negativa frön som blåst in från grannen. ;)
Så idag har det jag vill ska hända redan hänt! Jag ska agera som att det hänt och jag ska tänka att "så är det.". Punkt slut. Önska mig lycka till med tänkandet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar