tisdag 11 februari 2014

Styrka inifrån och ut

Det är vad jag har fått mig!

Jag har med hjälp av min älskade kille insett att jag är starkare både på insidan och utsidan än jag var förut. Och jag tror det hör ihop. När jag tränar blir jag kroppsligt stark. Men känslan att bli starkare, klara saker jag aldrig trott jag skulle klara och känna att jag faktiskt kan genomföra 7 pass i veckan ger mig en enorm boost på insidan också. Jag är ju helt awesome!

När kroppen mår bra mår sinnet bra, och tvärt om. Det tror jag på. Och lite endorfiner på gymmet kan inte göra en ledsen. Jag ler och skrattar mycket oftare nu, och oftast på gymmet. Det är en så obeskrivlig känsla av lycka rakt igenom när jag tränar. Visst, ibland går det dåligt rent utav på gymmet, men de passen är så få att jag snabbt glömmer dem.

Så att träning kan hjälpa mot depression tror jag absolut på, något jag tvivlat på tidigare. Så känner ni er lite deppiga - träna! Det hjälper faktiskt - så länge du kör en träningsform som du gillar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar