söndag 20 april 2014

30 dagar strikt LCHF

Ja igår blev då första dagen med strikt LCHF. För mig innebär det Max 31 gram kolhydrater per dag, men kommer bli lite mer de dagar jag tränar hårt. 

Jag upplevde första dagen som enkel. Och jag är faktiskt glad över att jag hittat motivationen igen, för snart är det sommar och då har jag ju ett specifikt mål att komma ner under 25% i fett. Dags att lägga i en högre växel efter allt slappande. 

Dock känner jag en förkylning på gång i kroppen nu, så jag nöjer mig med promenader en stund till innan jag vågar mig till gymmet. 

Såhär såg kostresultatet ut igår:

1 kommentar:

  1. Nu när barna åker hem så kör vi också igång. Ärligt talat tror jag att det kommer bli som en båtresa för mig, förut har jag ätit 20 gram per dag och det har jag lätt kunnat hålla mig till!
    Precis som du kommer jag käka kolhydrater efter träning också. Som förhoppningsvis kommer bli mer än en gång i månaden som det är nu, men det kommer väl igång efter flytten antar jag :)

    SvaraRadera