torsdag 7 augusti 2014

Barnprogram

Jag har på jobbet upptäckt en sak! Alla nya barnprogram är dåliga och mest bara irriterande, men dom som gick när jag var liten är awesome, bäst och helt underbara! 

Hur kan det komma sig att barnprogram blivit så drastiskt dåliga sen jag växte upp? 

Ganska enkelt svar. Jag var ju ett barn när jag såg mina barnprogram, jag såg dom med ett barns ögon utan att analysera alla små detaljer. Precis så tror jag dagens barn gör också, och dom kommer att minnas några av programmen när de blir äldre och tänka att det minsann var bättre barnprogram när de var små! 

Jag tror inte att barnen ser alla programmens försök att sneaka in engelska överallt och att framhäva att samarbete är bäst. De ser ett kul program med kul figurer och så lär de sig lite engelska på köpet, skitkul!

Så jag har tänkt sluta vara gammal surtant och bara acceptera barnprogrammen idag för vad dem är, och sen slå igång Netflix med mina gamla favoriter när jag är ensam hemma istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar