fredag 15 augusti 2014

15 Augusti 2014

Nu är jag alldeles för lat med uppdateringar om vad som händer här hemma.

1. Jag och Andreas firar 2 år tillsammans den 25 Augusti, men då är jag inte hemma utan på Åland. Så han fick sin tvåårs present tidigt. Jag har köpt varsin ring åt oss med orden ""Regnbågar och solsken" ingraverat. Det var texten jag skrivit på lappen som kom med till en blombukett jag skickade åt honom innan vi var tillsammans. Det står för att man alltid ska tänka positivt även när man är lite nere och inte känner sig så "solig". Så nu har i ringarna som en påminnelse att vi älskar varandra och att tänka positivt :)

2. Våra urgulliga vänner Sofia och Peter har gift sig. Såklart hade jag ingen som kunde ta mitt arbetspass då, så vi missade det -.- Fast det var ju inte ett bröllop vi trodde att det var, det skulle ju vara ett 30-års kalas. Meeeen.... vi får ju se dom som gifta resten av deras liv så det väger väl upp en missad vigsel :)

3. Sommarvikariatet är slut nu på måndag, men jag har redan fått två till pass nästa vecka. Ska söka mig mer jobb och sen även börja om med skolan på allvar. Något säger mig att September blir början på en ny del av mitt liv :) Är mycket som ska nystartas och jag känner mer positiv energi än någonsin tidigare.

4. Hur har sommaren varit då på jobbet? Helt underbart faktiskt! Jag har verkligen gjort mitt bästa och det har betalat sig, alla verkar nöjda med min insats och jag har fått en väldigt bra relation till brukaren. Hoppas på att kunna hänga kvar där i vinter och köra nästa sommar också om inget annat drastiskt händer :)

5. Vi har varit på banken och fått lite rådgivning och satt upp mål för sparande. Varför? Vi vill ha hus! Är en bit kvar dit såklart, speciellt för mig. Men ett sparande ska startas ordentligt och vi har gått igenom vår budget så vi vet vad vi behöver och vad vi kan skära ned på. 

6. 2 september är mitt nästa besök hos naprapaten. Hoppas på att det blir bättre i ryggen nu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar