måndag 18 augusti 2014

Stormar och rötter

Denna bild har jag tänkt på idag, min morbrors fru la upp den på instagram och den har liksom hängt kvar i bakhuvudet.

Det jag speciellt tänkte på var förhållanden. Många säger att de glidit ifrån varandra efter en tuff period, de har svårt att hitta tillbaka till hur det var. Och så kan det absolut få vara, det är bara så synd! Många relationer tar väl slut pga det, att en jobbig period kommer och vänder upp och ned på allt, och då inser man att man inte var så stabila som par som man trott.

Denna bild tycker jag säger precis som jag tänker att det ska vara. Livet skickar en storm åt ert håll, det blåser och spöregnar skit och allt är bara jävligt. Men istället får att glida isär borde man då jobba med i stormen och trycka ner förhållanderötterna ännu stadigare och komma ut på andra sidan stormen som ett starkare par. 

Jag och Andreas har genomlevt stormar. Ofta stormar vi inte kan påverka. Ibland har vi nog glidit isär tillfälligt när vi inte pratat om det. Men i slutändan lyckas vi ändå alltid forcera ner rötterna i jorden lite djupare varje gång. 

Idag tänker jag aktivt göra något för att få ner rötterna ännu lite längre, och sen försöka göra det varje dag resten av våra liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar