söndag 13 mars 2016

Att vara mamma

Nu har jag varit mamma i 5 veckor och 1 dag. Bara?! Det känns som om han alltid har funnits.

Vad har jag lärt mig hittills?
- Min son är den enda som har min fulla uppmärksamhet. Alla andra får klara sig med det som blir över.
- Barn kan verkligen bajsa ofta. Och kissa ännu oftare.
- Om inte J är mätt, bajsad och lugn så kan vi inte lämna lägenheten. Punkt och slut.
- Det blir väldigt varmt att sova hud mot hud. Sjukt varmt. Jag är svettig varje morgon.
- Råden man får på BVC kan man läsa och sen lägga längst bak i huvudet. Bebisen gör ändå aldrig precis som man vill. "Bebisen ska sova på rygg", skitdåligt råd om ens bebis vägrar sova på rygg. Vad är bättre? Sova på sidan eller inte sova alls? Vi valde sova på sidan, och han lever än.
- Att tvätta hudvecken på en bebis låter lättare än det är. Fan vad vi kämpar varje morgon.. :P

Och framför allt har jag lärt mig att man omöjligt kan älska någon så mycket som man älskar sitt barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar