måndag 25 juni 2012

Hålla sams

Att hålla sams med ett ex tror jag är ganska bra, om det går. Självklart beror ju det på omständigheterna och så, ibland går det ju bara inte.

Men i mitt fall går det, och det är jag glad för. Visst är stämningen lite konstig ibland och ibland bråkar vi - men överlag kommer vi bra överens. Det är ändå nästan 7 år vi var tillsammans, han känner mig utan och innan. Och ibland är det skönt att prata med nån utan att behöva förklara någonting, han fattar ändå - ibland utan att jag säger något.



Då till det lilla problemet som heter "ny pojkvän". Om han skulle vara svartsjuk, vad gör jag då? Jo, såhär tänker jag. Om min nya kille inte litar på att jag är trogen och älskar honom, varför är vi tillsammans då? Visst kan jag bryta delvis med mitt ex då, men jag vill inte göra det på grund av svartsjuka, utan på grund av respekt.

Svartsjuka och misstänksamhet tycker jag inte hör hemma i ett förhållande, till viss grad kanske men det ska inte inskränka livet för någon av parterna. Jag har skrivit ett kontrakt med mig själv där jag har lovat att aldrig låta svartsjuka hindra mig från att leva mitt liv fullt ut. Det tycker jag alla borde göra, svartsjuka håller en bara nere och infekterar. Men självklart är lite svartsjuka ok, det hör väl till, men inte i för stor grad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar