tisdag 9 oktober 2012

Att ta sig igenom

Ibland är livet inte något enkelt, ibland är det rent utav skitjobbigt och allt verkar vara hinder som man måste ta sig förbi. Just så känns det för mig nu. Jag har en hel drös med måsten och saker som ska fixas samtidigt som vardagen med ny kille i en ny stad ska gå ihop och energin ska räcka till allt. I sådana här situationer upplever jag ofta att jag blir helt tom, jag vet ingenting och orkar ingenting. Jag orkar ta mig ur sängen och ut med hunden. Sen dör jag. Det är som att det blir för mycket för mig att hantera så att det blir kortslutning och inget gjort istället. Och det hjälper ju itne mig, för då är det än mer att göra nästa dag, och den efter det och den efter det osv.

Ovanpå det så har jag panikångest då och då, och detta blir så mycket värre i dessa perioder. Känner av svårigheterna att andas och hjärtklappningen nästan dagligen och attackerna kommer tätare.

Jag mår helt enkelt inte bra just nu, och det måste jag ta tag i. Inte minst på grund av att det tär på relationen när jag mår dåligt. Detta för att jag blir så överdrivet misstänksam och svartsjuk när jag inte kan se mitt eget värde. Jag känner mig värdelös = alla andra är grymt mycket bättre än mig = A kanske lämna mig för nån av dem. Helt stört tankesätt som faktiskt nedvärderar honom och hans kärlek till mig. Som att den beror på vad jag kan prestera och hur snygg jag är för tillfället. Sinnessjukt.



Nej så det här måste jag ta tag i NU innan det går rakt åt helvete!
Steg 1 - få ut i det öppna hur det står till och vara totalt öppen och ärlig med hur jag mår, tänker och känner.
Steg 2 - Skaffa en kalender och planera när jag ska göra allt så det blir ordning!
Steg 3 - Skriva i min bra-bok! VIKTIGT!
Steg 4 - Börja träna regelbundet både för fysiken men även för psykets skull. Träning = balans.
Steg 5 - Älska mig själv lite varje dag :) Börja ge mig själv mer cred för allt jag gör och inte vara så hård mot mig själv när jag gör misstag.

Så, där har jag min handlingsplan. Jag tänker ta det ett steg i taget och få ett steg att funka till 100% innan jag kräver att nästa ska funka. Ex. Innan jag kan börja ställa krav på att bra-boken ska skrivas i varje dag så ska jag planera upp min vardag så jag kan känna att jag kan slappna av nog för att kunna skriva samma tid varje kväll utan att det skapar en inre stress för att jag "borde gjort något annat".

OVER AND OUT! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar