tisdag 20 november 2012

Att vara en värdelös liten pyssling

Japp det finns bra och dåliga sätt att vakna upp på. Idag var en sån där dag när jag helst av allt hade velat gräva ner mig och dö en stund. Vaknar efter många om och men, sätter mig på sängkanten och ska ställa mig upp för att tända lampan. *SPLAT* låter det och jag känner något slibbigt kladdigt under foten. Tankarna rusar - diarré eller spya, diarré eller spya?! Snälla säg att det inte är diarré! Jag tänder lampan och ser att det är en vanlig hederlig hund-spya jag står i och suckar av lättnad. Hellre spya än diarré! Går upp å hämtar papper och torkar bort det och sköljer av foten.

Därefter var det dags att pissa i en burk. Alltid lika kul att gå upp och ha urinvägs-infektion (alltså vara super-kissnödig)  och att då försöka fippla med en jävla sylt burk och försöka avgöra hur mycket kiss dom kan tänkas behöva nere på vårdcentralen. Tänker att dom säkert blir glada av lite extra så kör på det. Sen begav jag mig ner till vårdcentralen - håller på att glömma kissburken men kommer ihåg den i sista sekund. På väg dit inser jag att jag har min älsklings alla kort med mig som han behöver. Shit.. Smsar honom och han blev gode onöjd. Fan.. Sen kommer jag in på vc och får träffa en riktig bitch till sköterska. En sån där sköterska man inte önskar sin värsta fiende ens. Allt är stelt och hon sitter en halvmeter ifrån mig och stirrar på mig och ber mig förklara allt om mina kiss-problem - samtidigt som hon har bitch-minen nummer ett i ansiktet. Inte bekvämt.

Så en sammanfattning av min morgon är att inget gick som det skulle och jag kände mig totalt värdelös som människa. La mig och grät en stund över min värdelöshet.

Och nu sitter jag här i hoppet om att få lite perspektiv på min morgon och kanske bli lite mindre värdelös ;) Egentligen är det ju ganska komiskt allting, ett typexempel på hur en jävlig morgon ska vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar