torsdag 22 november 2012

Vänder den negativa trenden

Som det kanske märktes var det inte något strålande positivt inlägg igår, SKÄRPNING är vad som gäller! ;)  Idag har varit en gode mycket mer positiv dag än igår, kan vara för att sömnen blev bättre och min hund inte spydde inatt. Eller så är det bara hela min attityd som är bättre idag. Jag citerar min livskamrat "Du är en pyssling, men du är absolut inte en värdelös pyssling". Fint sagt tycker jag :) Idag har jag nog faktiskt varit en värdefull pyssling till och med!

Brevbäraren kom med ett paket till min älskling idag, lilla julafton blev det :) Han var fundersam över varför han hade fått brev från Danmark, sen kom han på att det troligtvis var från mig ;) Han öppnade det och leendet som spred sig i hans ansikte var helt oslagbart - det gjorde min dag :) Han fick en ny klocka då hans förra inte funkar nå mer - och eftersom min älskling inte ska behöva leva utan en klocka på armen så blev det en väldigt tidig julklapp i år.

För er som vet att jag nyss flyttat från Piteå ner till Sundsvall kan jag ju göra en lite uppdatering hur allt går. Jag känner mig riktigt hemma här nu. Det enda som egentligen stör är alla kartonger osv då mina grejer inte riktigt får plats i lägenheten ;) Skulle behövt minska antalet grejer med ganska många procent egentligen ;) Har alldeles nyss satt upp mitt namn på dörren, kändes som ett stort steg! Annars känns det som sagt väldigt bra och både jag och Nalle trivs :)

Ska från och med imorgon komma igång med träningen igen, har blivit ett uppehåll när jag flyttat och sen har det inte riktigt blivit av då pengar till bussen saknats :P Men nu blir det ändring på det för här ska det byggas upp! På tisdag ska jag träffa en sjukgymnast så jag får ordning på mitt ben som krånglar med mig - känns bra så jag slipper bli så stel och få ont när jag tränar och går. Inte smidigt att ha hund och bli stel av promenaderna :P

Ska lägga upp mitt lilla träningsschema här nån dag när jag orkar och så kommer kanske lite mått och så om jag känner för det, allt för att öka motivationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar