onsdag 19 december 2012

2 underbara centimeter!

Mätte mina biceps för någon dag sedan, och hör och häpna! Har ökat med ca 2 cm på lite mer än 2 veckor! Helt galet! Och har blivit grymt mycket starkare också. Hantelcurl med 7 kg = inga problem. Om man tar bort fokus från armarna (som är lättast att mäta) så har jag ju även blivit grovt mycket starkare i resten av kroppen också. Helt underbart! Ska börja lägga in ett lite längre kardio-pass per vecka också efter jul, så konditionen kommer ikapp lite också :P Minns jag inte helt fel så tyckte jag att det var väldigt kul innan  jag fick problem i knäet.

På tal om mitt knä - här är framstegen som jag gjort på den fronten:

  • Jag kan cykla intensivt i minst 10 min
  • Jag kan köra benspark utan smärta
  • Jag kan göra knäböj utan smärta
  • Jag körde benpress igår för första gången på vääääldigt länge. Utan smärta!
För er som inte vet har jag haft ont i mitt högra knä efter en överansträngning i våras. Det har gjort ont och knakat/sprakat/knäppt i det vid böjning. Ljuden är idag kvar men minskar när jag är uppvärmd. Det som är det absolut bästa är att smärtan är borta! Underbart att kunna röra mig fritt igen utan att det gör ont.

Jag som faktiskt varit väldigt nere över att inte ha kunnat träna ordentligt med benen sitter nu här och är helnöjd! Underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar