fredag 18 januari 2013

Time to play the game!


Efter två sköna vilodagar är det dags att ta sig till gymmet igen. Idag är det bröst och axlar som står på schemat. Det roligaste är nästan mina namn på övningarna/maskinerna jag kör. Inte en enda person skulle veta vad dem ska göra om det står "Sprattel" på träningsschemat ;) Men det gör jag, och det är för mig så självklart. Vet inte annars vad man kallar den övningen ens.. Baksida axlar nånting i alla fall. Jag tycker det är ganska kul att ha egna namn på sakerna, det blir lite mindre gravallvarligt och så kommer jag ihåg det bättre :)

Orsaken till att Sprattel heter just Sprattel (förutom att det låter som en rolig övning) är att jag tycker att maskinen ser så sprattlig ut ^^ "Handtagen" är ledade så när någon kört och sedan släpper dem så dinglar dom runt lite. Därav sprattel :) Ska vi nu vara alldeles ärliga var jag lite rädd för sprattel förut just för att den ser så... slapp ut ;) Men den är najs! Så den ska jag köra idag när axlarna ska formas!

I övrigt idag så har jag varit ute och gått med hunden i ett blåsigt -20... Ansiktet domnade fort bort! Var helt röd om nosen och gick och skrynklade ihop ansiktet för att hålla igång blodflödet. Kände mig som en clown... Tur att vi inte mötte så många :) De flesta hade väl vett att stanna inne i värmen! Jag utan vett fick istället för mig att ta en långpromenad.. suck, när ska jag lära mig? Vill ha värme nu så jag kan gå mina långa svängar precis när jag vill utan att bli Rudolf.

Känner mig grymt taggad idag. Lyssnar på lite tagg-musik och längtar till jag får åka iväg till gymmet och kötta på mig lite! :) Btw börjar vår kostförändring märkas nu. Visst har det fuskats liiite, en pizza och lite rulltårta. Men i övrigt har vi hållit oss borta från godsaker och skräpmat. Och det märks, på brösten som krymper stadigt.. :P Aldrig ska det försvinna från rätt ställe... Flytta fett från låren till brösten kanske? Jaja, inte mycket att göra åt det. Bara le och ersätta brösten med feta biceps istället ;D

Som ni kanske märkt vid det här laget har det här inlägget varit otroligt spretigt och inte alls handlat om det jag tänkt mig från början. Skyller på mina koffeintabletter, jag som aldrig dricker kaffe eller nå annars blir lite smått hyper av pillrena där... ;D

Ha en bra kväll och helg allihopa
kram - koffeinhyperdampisabelle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar