söndag 12 januari 2014

Marklyft

Marklyft är något jag har svårt för. Dels för att det är en ovan rörelse för mig, har inte kunnat göra rörelsen med ont i både knä och rygg. Jag har även svårt för det då vi alltid står mitt i gymmet och kör det så precis alla ser oss. Sånt har jag svårt med när jag är osäker redan innan på vad jag gör.

Igår körde vi då marklyft, och det gick både bra och dåligt.

Bra: Jag kunde köra 3 set med bra teknik. Älskling och A. Graneheim försäkrade mig om att jag har en bra rörelse och allt ser ok ut. Att höra det från Anders Graneheim måste väl betyda att jag kan sluta oroa mig för att jag gör helt fel :) Bara nöta in rörelsen och finjustera ett tag framöver!

Dåligt: Sista setet hann jag knappt påbörja. Min rygg högg ifrån och Andreas fick ta stången av mig för jag kunde omöjligt böja mig ned för att lägga ner den.. Hela resten av kvällen hade jag grym värk i ländryggen. Jag blev stelopererade Agda 80 år. Och jag vet att det är skadan som spökar.

Framöver ska jag göra upp en plan för marklyften. Mycket stretchande och lätta vikter blir det, för lyfta ska jag! Jag måste bara sluta lägga på vikter.

Och förresten, att Anders Graneheim är och tränar på "mitt" gym måste väl betyda att det är ett gym i särklass? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar