onsdag 19 februari 2014

Intervaller

Igår provade jag något nytt för mig. Jag körde 10 minuter intervaller på löpbandet. Jag tog det relativt lugnt med 1½ minut på hastighet 11 med 30 sek vila emellan. Var första gången jag provar att "hoppa av och på" i farten. Lite läskigt till en början men fick in tekniken ganska snabbt.

Min utvärdering var att det kände bra, en intensiv pulshöjare och det känns faktiskt i benen idag. Så ja, det här känns som något jag skulle kunna tänka mig att göra ibland, jag som är så dålig på att komma ihåg konditionen bland all muskelbyggning :P Men 10 minuter kan jag alltid avvara efter några av passen, så det blir mitt experiment framöver.

Just nu står det dock still ett tag framöver. All stress och förvirring som varit den senaste tiden har tagit ut sin rätt, jag har blivit förkyld. Så nu har jag feber, är snorig och ont i halsen. Inte nog med det har jag märkt att jag har börjat få mer och mer astmaliknande symptom vid förkylning.. Jag får liksom inte in nog med luft. Förra året kunde jag inte ens gå normala promenader utan att få akut andnöd. Jag har inga astmasymptom annars, bara vid förkylning. Men tydligen finns det folk som har det så, och jag kanske får vara beredd att ställa mig i den mängden. Som tur är har jag ju en sambo med astma, så blir andnöden för stor har vi ju hjälp hemma.

Men önska mig lycka till så ska jag se till att komma på banan igen så fort det bara går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar