lördag 22 februari 2014

Kostschema och träningsupplägg

Ja nu ska jag sitta och plugga en stund, och sen ska jag försöka pussla ihop ett bra kostupplägg och träningsprogram till en vän som ska ner till en specifik vikt på relativt kort tid. Vi ska ses snart och snacka ihop oss och jag har full kontroll. Känns lite läskigt, men jag tror nog jag ska få till det här!

Ska nog vara ganska noga med att följa upp hur det går för henne, så jag inte gör något riktigt fel. Mycket mätningar och siffror som ska kollas så detta går till på ett bra sätt. Håll tummarna för att jag får till det.

Grundtanken här, eftersom det är en småbarnsmamma detta gäller, är att träningen mestadels kommer vara kort och intensiv och även promenader. Kosten har jag tänkt lägga som LCHF i kombination med periodisk fasta. Exakt hur detta ska se ut får vi ju se, jag tänker inte bestämma något innan jag vet mer om hur det ser ut för henne. Så vi ser ju. :) Jag tror detta blir jätte bra! Egentligen vill jag ju inte att hon sa gå ner mycket fort, men om hon vill det kan jag inte mer än hjälpa till och säga vad jag vet :)

Så, nu till plugg och planering! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar