söndag 9 mars 2014

Skrattretande

Jag har länge undrat hur alla kan ha så mycket tid. Här hemma är disken ett BERG. Vi har ett gästrum fullt i kartonger och duschdraperiet ligger i en hög på golvet tillsammans med stången.


Jag jobbade i veckan 39,5 timmar. Nästan en heltidsvecka. Dessutom har jag plugg på 150% att göra, dvs 60 timmar per vecka. Det blir 99,5 timmar bara det. En vecka innehåller 168 timmar. Det betyder att jag ungefär har 11 timmar per dag kvar att göra resten. MINST 7 av dessa behöver jag sova. 4 timmar kvar. Träningen tar ca 2 timmar med allt fix runtom. 2 timmar kvar. Säg att matlagning tar en timme per dag i snitt. Då har jag alltså 1 timme kvar då jag ska hinna duscha, gå på toa, diska, städa undan och gå med Nalle. Nalle går jag med ca 1 timme per dag i snitt.

Inte konstigt kanske att jag känner mig lite otillräcklig :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar