lördag 20 september 2014

Saturday morning

Bilden är inte från idag, idag ligger jag och chillar och försöker vakna till, och Andreas sover efter att ha jobbat natt. Men mysigt har vi det allt :)

Idag väntar fyra timmars jobb för mig på e.m. Sen får vi se vad jag orkar efteråt, jag ska nämligen bada i uppvärmd bassäng, och det brukar inte pigga upp direkt :p men kul är det i alla fall :)

Jag tänkte nu även börja berätta lite i bloggen om min kommande och pågående enorma personliga utveckling. Det handlar om min och Andreas egen business som vi nu har börjat ta tag i ordentligt. 

Exakt vad vår business går ut på får ni fråga IRL istället, här går jag inte in på det utan här fokuserar jag på hur jag utvecklas i arbetet med ett eget företag och hur jag lyckas med att ta steget bort från "arbetar-rollen".

Jag är nämligen en person som lätt nedvärderar mig själv och ser de allra flesta som smartare, snyggare, viktigare och bara bättre än mig. Och det funkar ju inte. Jag blir ju förstås väldigt lätt att ha som anställd, men desto svårare har jag att vara en ledare för andra. Och det är vad jag ska försöka bli nu då. 

Mitt första steg mot en självsäker businesswoman tog jag igår. Jag gick och pratade med mig själv på kvällen, låtsades ringa en bekant och boka ett möte. Och då gav jag mig en första komplimang: jag är bra på att bjuda in och jag vet vad jag pratar om! Så nu vet jag att jag har fritt fram att faktiskt slå numret framöver! ;)

Nästa steg blir att på måndag hålla i en mini-föreläsning för mina kollegor om Målsättningar och hur man når sina mål. Och då kommer jag även börja jobba mot mål mer organiserat, och kanske delar jag med mig här om hur det går med dem :)

Min nya inställning: alla kan bli framgångsrika, bara man vågar försöka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar